Release notes

This is a placeholder page for the missing page with: section=general-public and slug=release-notes

mei
19
2022

Update 19 mei 2022

De vragenlijst is nu ook in het Duits beschikbaar. 

Update 19 april 2022

Vandaag is de nieuwe versie van de SAQ Compact gereleased: SAQ Compact 2.0. Deze versie wordt automatisch geladen bij het aanmaken van een nieuwe SAQ Compact vragenlijst. Alle vragenlijsten die voor vandaag zijn aangemaakt zijn gekoppeld aan de SAQ Compact 1.0. Deze blijven gewoon werken.

Verschillen t.o.v. vorige versie SAQ Compact:  

  •  Splitsing van vragen naar functie:  
    • een set vragen voor de operationeel medewerker. Dit bevat alleen vragen over zaken die zij op de werkvloer zouden kunnen merken, ervaren.  
    • een set vragen voor management/directie.  Dit bevat alleen vragen over zaken die zij moeten kunnen weten over de werkvloer, over interne management procedures en samenwerking met de branche.  
  • Kortere en concretere antwoordmogelijkheden. Voorheen werden meerdere eisen/criteria in 1 stelling (antwoordoptie) samengevat. Dat maakte het moeilijker om te beantwoorden. Nu zijn diverse eisen/criteria in aparte vragen ondergebracht.  

  • Een extra antwoordoptie: “nee”, dus een fictief trede 1 antwoord.  

  • 2 vragentypes: zowel “meerdere antwoorden mogelijk” als “één antwoord mogelijk”. In sommige gevallen kan de respondent meerdere aspecten herkennen. Om het makkelijker te maken voor de respondent kunnen dan ook meerdere antwoorden worden aangevinkt.  

  • Duidelijkere resultaten: het meest gekozen antwoord is nu duidelijker te herkennen. Voorheen werd met gewogen gemiddelden gewerkt, omdat men een stelling ook nog “gedeeltelijk” kon herkennen. De percentages waren ingewikkelder te begrijpen voor de bedrijfsbeheerder. Nu is het een verdeling van 100% over de verschillende treden.   

  • Resultatenweergave op basis van doelgroep. Omdat er verschil bestaat tussen de inhoud en het aantal vragen voor operationele medewerkers versus management/directie, kunnen de resultaten niet netto opgeteld in een tabel worden weergegeven. Men kan in de resultaten kiezen tussen “operationeel” of “management/directie”. Van elke weergave kunnen exports worden gemaakt.  

feb
03
2022

Release notes - 17 Januari 2022

Update 03 februari 2022

Om u kennis te laten maken met de werking van de webtool kunt u nu diverse tours volgen. Klik rechts onderin op het icoon Hulp nodig om de een tour te starten.

Uit de lijst kunt u kiezen welke tour u wilt volgen.
Gebruikt u de webtool voor het eerst? Volg dan elke stap om de volledige webtool te leren kennen.

Mocht u het even niet meer weten? Klik dan op de knop Hulp nodig en kies een tour om deze nogmaals te volgen.

Update 24 januari 2022

  • Tekst aangepast voor het importeren van respondenten via .xslx, .csv bestanden
  • Tekst veel gemaakte fouten en oplossing opgenomen in FAQ. 

Update 17 januari 2022

Naar aanleiding van ontvangen feedback heeft er een update plaatsgevonden met verbeteringen aan de webtool om de gebruikersgemak te vergroten. De volgende aanpassingen zijn reeds beschikbaar:

  • Zoeken naar resondenten is nu mogelijk op het e-mailadres.
  • Verduidelijking 'Vestiging' en 'Afdeling' bij bewerken/toevoegen van respondenten.
  • Toelichting in SAQ Compact resultaten tabel is aangepast naar 'Percentage geeft mate van herkenning aan'.
  • Bij meerdere gelijke percentages in SAQ Compact resultaten wordt nu de hoogste trede gemarkeerd.  
  • Afzender van de uitnodiging is aangepast naar Safety Culture Ladder, in plaats van NEN Klantenservice.
  • Ook wordt de uitnoding nu afgesloten met de naam van de bedrijfsbeheerder. Respondenten weten zo bij vragen met wie zij contact op kunnen nemen.
  • Filters in de resultatentabel worden nu meegenomen in de PDF export. 
  • Titels van de categorieën in het Online dossier zijn aangepast conform het schema (Verklaring Approved Self Assesment en SCL Light Statement). 
  • Bugs betreft multi-selecties in respondenten module opgelost.
  • Vraag en Antwoord module uitgebreid:  
    • Waar vind ik de rekentool?
    • Respondenten hebben geen emailadres, hoe ga ik hier mee om?

Update 30 november 2021

Update 9 november 2021

  • De vragenlijsten zijn niet beschikbaar bij verlopen deadlines
    Fix: Als een deadline is verlopen is een tekst geplaatst dat de deadline van de vragenlijst is verlopen en de bedrijfsbeheerder de deadline kan aanpassen

Update 8 november 2021

  • De URL's naar respondenten werken niet
    Fix: De URL's zijn weer werkzaam. mocht u tussentijds uitnodigingen verstuurd hebben, en de links werken nog niet, dan kunt u de uitnodiging opnieuw versturen. Hiermee worden de URL's weer ververst. 
     
  • Opmerkingen zijn niet zichtbaar in resultaten
    Fix: De opmerkingen in de huidige vragenlijst(en) zijn opgelost. De opmerkingen in de Excellijst(en) in het archief worden nog met terugwerkende kracht doorgevoerd.  

Update 5 november 2021

De volgende bugs zijn opgelost:

  • Respondenten missen in de vragenlijst
    Fix: Het issue is opgelost. De respondenten die in de oude omgeving de status "geen reactie" hadden waren niet gemigreerd naar het nieuwe platform. Met terugwerkende kracht zijn de missende respondenten toegevoegd aan de vragenlijst.

Update 3 november 2021

De volgende bugs zijn geconstateerd met bijbehorende fixes: 

  • De URL's naar respondenten werken niet
    Fix: Het issue is opgelost. De URL's dienen ververst te worden voordat deze werken. U dient daarom de uitnodigingen van de vragenlijst opnieuw te versturen naar alle respondenten. 
  • Respondenten missen in de vragenlijst
    Fix: Het issue is opDe respondenten die in de oude omgeving de status "geen reactie" hadden waren niet gemigreerd naar het nieuwe platform. Met terugwerkende kracht zijn de missende respondenten toegevoegd aan de vragenlijst.
  • Opmerkingen zijn niet zichtbaar in resultaten
    Fix: melding is bekend, wordt hard aan gewerkt om de opmerkingen toe te voegen aan de resultaten. 

Om het gebruik van de Webtool SCL gebruikersvriendelijker en makkelijker te maken is er een nieuwe versie gelanceerd. Hieronder zijn de wijzigingen ten opzichte van de oude webtool opgenomen.

Nieuwe look and feel

De webtool heeft een nieuwe look and feel gekregen. De opzet en kleurgebruik zijn aangepast naar een nieuwe frisse stijl en de gebruiksvriendelijkheid is verbeterd.

Mijn omgeving

Iedere beheerder heeft nu zijn eigen omgeving waar hij direct een overzicht krijgt van:

  • de actieve vragenlijsten;
  • de laatst geuploade documenten.
Mijn vragenlijsten

De vragenlijsten staan nu in een duidelijk overzicht, waar u snel ziet:

  • welk type vragenlijst het betreft (SAQ Compact of SAQ Extended);
  • hoeveel respondenten zijn er wel of niet gestart, of de vragenlijst al hebben afgerond;
  • wat de dealine is van de vragenlijst.


 

Bekijken en invullen van de vragenlijst
  • De vragen worden nu gebundeld per karakteristiek/thema weergegeven; op een pagina onder elkaar.
  • Als beheerder kunt u nu ook vooraf de vragenlijst inzien.
  • U kunt een toelichting toevoegen voor uw respondenten om zo een vraag bijv. specifiek te maken voor uw organisatie.
  • Via de navigatie aan de rechterkant kunt u wisselen tussen de bedrijfsaspecten.
  • Respondenten krijgen via de navigatie rechts snel inzicht in welke vragen wel of niet zijn beantwoord.

Voorbeeld van een vragenlijst:


 

Mijn respondenten

Als beheerder beheert u nu al uw respondenten vanuit een overzicht: Mijn respondenten. U kunt hier respondenten toevoegen en verwijderen. In het overzicht ziet u in één oogopslag aan hoeveel vragenlijsten de respondent is gekoppeld.

De respondenten die u hier toevoegt, kunt u vervolgens via Mijn vragenlijst aan uw vragenlijst toevoegen (via tabblad Respondenten).

Toevoegen van nieuwe respondenten aan Mijn respondenten:


 

Repondenten toevoegen aan een vragenlijst
U kunt via dit overzicht ook de persoonlijke link van de respondent kopiëren via dit icoontje :

  • Als de respondent uw uitnodiging niet ontvangt kunt u de link versturen via uw eigen e-mailprogramma. Deze link is per respondent uniek.
  • Wanneer u als beheerder ook als respondent in deze lijst staat, kunt u hier uw eigen persoonlijke link ophalen. Kopieer en plak deze vervolgens in een nieuw tabblad van uw browser om de vragenlijst in te vullen.


 

Versturen van vragenlijsten
  • Nieuwe tekst editor waarmee u zelf de tekst in de uitnodiging kunt aanpassen.
  • U kunt een eigen organisatie logo aan het bericht toevoegen om de uitnodiging te personaliseren.


 

Resultatentabel SAQ Extended

De resultatentabel is nu beter interpreteerbaar doordat we overbodige kolommen hebben verwijderd. Ook zijn er interactieve hovers toegevoegd om de beoordeling en begrijpbaarheid van de tabel te vergroten. U ziet nu duidelijk staan waarom u een bepaalde trede wel of niet behaald heeft.


 

Collega bedrijfsbeheerder maken

U kunt nu zelf ook een collega bedrijfsbeheerder maken. Hij/zij kan dan ook vragenlijsten toevoegen, bewerken en bekijken. Via uw omgeving gaat u naar Mijn organisatie > Gebruikers beheren en klik op toevoegen. Vul de persoonsgegevens in en via de tab Gebruiker kiest u de rol bedrijfsbeheerder.